Meest populaire folders 
Folderkeuze.nl
Introductie
Folder winkels
Internet als Medium
Milieubewust
Nieuwsbrief
Online reclamefolders sparen het milieu
Het afgelopen jaar vielen zo'n 11,5 miljard reclamefolders op de Nederlandse deurmat. Dat zijn er ongeveer 29 per week per huishouden. Bijna tweederde van de folders belandt in de prullenbak.

Mensen zijn geïnteresseerd in het online bekijken van reclamefolders. Het voorkomt papierverspilling en je kunt het virtuele drukwerk dat je wilt lezen aanpassen aan je eigen voorkeuren. Bovendien overweegt een aanzienlijk aantal mensen een brievenbussticker te nemen wanneer de folders online te raadplegen zijn.

Uit onderzoek blijkt dat 12% van de huishoudens een brievenbussticker tegen ongewenst reclamedrukwerk op de brievenbus geplakt heeft. Daarvan heeft 9% een Ja/Nee sticker. Zij ontvangen geen reclamefolders. De andere 3% heeft een Nee/Nee sticker. Zij ontvangen geen reclamefolders en geen huis-aan-huisbladen.

De reden om een brievenbussticker te nemen is voor 64,4% van de ondervraagden omdat ze een hekel hebben aan de rommel in de brievenbus. Daarnaast zegt 29,2 % van de ondervraagden de sticker geplaatst te hebben uit milieuoogpunt. Het is hun manier om een steentje bij te dragen aan een beter milieu. Bijna de helft van de groep met brievenbussticker geeft aan dat ze het jammer vinden dat ze de aanbiedingen uit de folders niet ontvangen. Slechts 6,3% van de ondervraagden geeft aan in zijn geheel niet geïnteresseerd te zijn in reclame.

Een interessante uitkomst is dat bijna een kwart van de ondervraagden zonder brievenbussticker overweegt een sticker te nemen wanneer de reclamefolders online te bekijken zijn. Daarbij spelen de argumenten geen papierverspilling (31,5%) en de mogelijkheid om alleen folders ontvangen waar de eigen interesse naar uitgaat (21,5%) een grote rol.
Handige websites  Beginwijzer.nl - Internet startpagina   Cadeaubon.nl - Kado ideeën   Reclamefolder.nl - De beste aanbiedingen