Internet als nieuw medium voor reclamefolders
Consumenten maken steeds vaker gebruik van internet om zich te informeren over producten. Het idee achter www.reclamefolder.nl is dat veel consumenten wel de reclamefolders willen maar niet een overvolle brievenbus. Jaarlijks worden 11,5 miljard folders verspreid waarvan ongeveer 35 procent wordt gelezen. Het aantal huishoudens dat ongewenste post door een nee/nee sticker of nee/ja sticker buiten de deur houdt, bedraagt ongeveer 750.000. Toch wil een groot deel van die mensen wel de folders lezen maar die niet fysiek in de bus krijgen. Bezoekers van de site kunnen hun favorieten kiezen in de sectie ‘mijn folders’. De persoonlijke favorieten worden dan wekelijks per e-mail naar de betreffende consument verstuurd. Online reclamefolders zijn een aanvulling op de papieren verspreiding, ze zullen de papieren verspreiding zeker niet gaan vervangen. De verwachting is wel dat het bereik voor retailers groter wordt, onder meer doordat mensen met een nee/nee sticker wel het internet weten te vinden. |
|